Välkommen hit!

Välkommen hit! Här serverar vi många läckerheter från böckernas värld. Eftersom vi är två finns det ibland två recensioner av samma bok. Då är rubriken Tvillingrecension. Vi har inte läst varandras recension när vi skrivit dem.

fredag 11 februari 2011

KATJA RECENSERAR - Hej vacker

Det var länge sedan jag skrev ett inlägg, förlåt!


Hej vacker av Ann-Helen Laestadius
Den här boken är en fristående fortsättning på Sms från Soppero, men den har jag inte läst. Den var annorlunda eftersom den handlar om samer, men den var riktigt, riktigt bra! Man trodde att något skulle hända, men det hände inte! En helt oförutspådd bok med många roliga och kanske lite sorgliga stunder! När jag läste satt jag med ögonbrynen rynkade, och läste så det knakade! Det var också en fin titel på boken! Det var en varm bok som jag tyckte mycket om!


Agnes är tretton år och bor i Solna, men hennes mamma är same, och hennes morföräldrar bor i Soppero, i norra Sverige, och Agnes älskar att vara där! Det här sommarlovet skulle bli Agnes bästa sommarlov någonsin, för hon skulle bo sex veckor i Soppero, och träffa Henrik andra gången, som hon var kär i och allt skulle bli perfekt! Men när hon kom till Soppero kallade folk henne för Stockholmaren och sa att hon inte var en riktig same, hon kunde ju inte ens prata samiska! Till och med Henrik lät annorlunda på rösten när hon pratade med honom, det var någon som ville Agnes illa...


Jag tycker verkligen om den här boken! Den kändes så levande och verklig! Det var väldigt roligt att det handlade om samer för det vet jag nästan ingenting om, och därför så var ju allt väldigt annorlunda, men jag rekommenderar den här boken till alla som gillar att läsa om ja, kärlek,vänskap och så vidare...På så sätt var den kanske vanlig, men ändå ovanlig, men du ska i alla fall läsa den! Punkt slut!

5 kommentarer:

  1. Jag ska läsa den, även fast jag aldrig haft en tanke på att göra det. Men den är säkert bra!

    SvaraRadera
  2. Jag har också läst boken och även fast den var lite för lättläst för mig kände jag likadant, att den var varm och mysig.

    Måste säga att er blogg är jättefin! Ni är väldigt duktiga båda två och det är trevligt att läsa vad ni skriver.

    SvaraRadera
  3. NI ÄR BARA BÄÄST!!! (=
    HUR BLIR ERAN BLOGG SÅ BRA??? (:

    SvaraRadera
  4. Svar: Tack för de dina orden om min blogg, jag kan bara säga detsamma om er blogg! Jag gillar den verkligen, snygg design och bakgrund och bra recensioner! :)

    Sen till er fråga: ni kan följa min blogg via en hemsida som heter Bloglovin. Om ni skapar en medlem där så kan ni följa alla sorters bloggar, oavsett om det är blogg.se, blogspot eller något annat.
    Där samlas alla nya inlägg från bloggarna så att ni ser vilka som gjort ett nytt inlägg. Ni kan också se hur många som följer er!
    Jag är medlem på bloglovin och det är superbra, det är med hjälp av den som jag håller koll på alla bloggar.
    http://www.bloglovin.com/sv/ Gå in här och gör en medlem. Om ni har några mer frågor om detta eller något annat är det bara att skriva tillbaka.

    SvaraRadera
  5. Vill värkligen läsa den här, läste 1:anför typ tre år sen och den var ju bra. Då måste manju läas tåan:)
    sv:det är nog för att jag bor i norrland:) Ja det är ju en sån bok som kansite alla inte gillar, själv älskar jag den;)

    SvaraRadera